torsdag 2 februari 2012

Gamla vanor

Åh va' lätt det är att falla tillbaka i gamla vanor! Efter jobbet idag hade jag ett möte i stan och när det mötet var slut passade jag på att åka till ett köpcentrum för att kolla lite. Jag gjorde det för at jag igår fick ett reklamblad från KappAhl där de annonserade att alla BHar kostar 99:- och det passade perfekt för jag behöver verkligen en ny. Jag provade tre stycken och för varje provning blev jag på sämre humör. Ingen passade! :-( Trots samma storlek på alla tre var en av dem alldeles för tajt i omkrets medan de andra två gav mig fyra bröst. Suck. Det är inte första gången det händer men nu hoppades jag att det skulle vara lite skillnad i och med viktnedgången. Så när jag blev ledsen över detta lät jag det ta bort all bra känsla och stolthet över att jag inte ätit sött hela januari. Och nu när jag är hemma inser jag att det är jättedumt av mig att låta såna tankar ta över så det är ytterligare en sak jag måste jobba på. :-)

Och mötet då? Jo, det var med min coach. I våras kände jag att jag behövde stöd och hjälp med att ta mig ur den arbetssituation jag var i samt med att ändra mitt tankesätt. Jag ser gärna hinder och svårigheter i allt, mina målbilder allt annat än positiva och jag tror alltid det sämsta om mig själv. Från ett jobb jag hade för sex år sedan har jag fortfarande kontakt med vissa av de kollegorna och en av dem arbetar numera som coach, så jag kontaktade helt enkelt honom. Jag köpte ett paket med sex möten men hann bara genomföra fem förra året så jag träffade honom idag för ett sista och avslutande möte. Det var trevligt och upplyftande - som alltid - och en dag ska jag berätta mer om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar