fredag 17 februari 2012

Tillägg

Jag berättade igår kväll för min man om mina funderingar kring hur länge jag har mått dåligt kring mitt jobb, arbetsuppgifter och lön. Han påminde mig då om att det också var i samma veva som jag började få problem med magen. Innan dess har jag alltid kunnat lita på min mage och aldrig haft problem med stress eller annat.

Under mitt jobb som innesäljare var jag själv en vecka på kontoret, och samma vecka skulle vi leverera ett stort antal varor men båten med våra containrar blev försenad. Så där satt jag, helt själv, och fick ta emot samtal på samtal från arga kunder och skulle samtidigt försöka informera alla återförsäljare och butiker om förseningen. Det var ingen rolig vecka och jag minns att jag efter det började få problem med magen. (Jag började också få telefonskräck men det är en annan historia.) Mina chefer var dock förstående och jag fick faktiskt en hel vecka ledigt - med betalning - för att kunna vara hemma och stressa av.

Nu vet jag med mig att jag lätt får krångel med magen om jag inte mår bra på t ex jobbet. Det är inget roligt och inget som direkt går att förebygga. Just vad gäller magen har jag länge försökt lyssna på kroppen men det verkar ibland inte gå hela vägen fram. Det som måste till nu är att röra på mig mer och att äta mer grönsaker. Vatten dricker jag ju i stora mängder på jobbet och jag är inte stressad (uttråkad däremot :-)). Så imorgon ska äntligen min första löprunda det här året bli av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar