fredag 24 februari 2012

Tag i kragen

Ja, verkligen - det är dags för uppryckning. Jag har grottat ner mig länge nog nu i sjukdom, dåligt väder, sötsaker och andra klagomål. Har låtit en hel månad gå till spillo när jag kunde valt en annan väg. Är trött på det. Vill något annat. Längtar efter sol, promenader, träning, projekt, ordning & reda, vänskapsträffar och utflykter. Vill städa undan det som tynger, saktar och drar ner allting i det mörka. Jag vill välja lyckan, framtiden, positiviteten och ljuset.

Om fem dagar är det första mars. Det innebär att jag har mindre än en vecka på mig att ställa om tankarna. På några dagar ska jag lyckas med det jag inte har klarat sen februari började. Jag måste och jag vill. Mitt fortsatta liv hänger på det.

Har du tagit något livsavgörande beslut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar