lördag 4 februari 2012

Lördagsgodis

När vi ändå var i stan förut passade vi på att köpa lite lördagsgodis i Göteborgs största godisbutik. I vanliga fall brukar vi komma hem med godis i överflöd men idag var jag stenhård - endast ett par bitar av varje! T o m jag själv tog bara två av varje favorit, allt för att slippa ha godis här hemma i flera dagar efter lördag. Och det känns bra! Jag trodde att det skulle bli värre än vad det var att gå in i godisbutiken eftersom vi tidigare bodde nära den och alltid blev förförda av allt godis där. Idag lockade det inte alls som det brukar, så jag kanske är "botad" ändå! :-)

Dottern visade tendenser till att falla tillbaka i sitt gamla mönster i förmiddags så maken tog med henne hem till en vän så att jag fick lite egentid. Jag vet inte varför jag reagerade så kraftigt på hennes beteende, jag vet bara att jag måste sluta låta det påverka mig. Finns det någon genväg eller är det att räkna till tio som gäller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar