torsdag 9 februari 2012

Paus

Tar en paus på min plats på jobbet och bestämmer mig för att skriva dagens inlägg nu. Allt för att få kvällen ledig för att se om jag kan få bort den känsla av nedstämdhet jag känner. Ikväll har jag bestämt mig för att försöka plocka undan lite hemma. Med en liten tjej på snart fem år blir det lätt att saker och ting ligger framme, antingen för att de ska användas nästa dag igen eller för att hon inte orkar städa efter sig. Dock kommer vår städerska varje fredag och vi känner att vi är dåliga på att förbereda så att hon får lättare för att göra sin del. Så idag ska jag städa innan städerskan kommer! :-)

Sen undrar jag om inte lite av den känslan jag känner kommer från att jag har väldigt lite att göra just nu på jobbet. Det är inte roligt och gör att jag känner mig otroligt oproduktiv men jag har svårt för att hitta på uppgifter "bara för att". På det stora företag jag är just nu finns rutiner och kontroll för allt man gör så då är det inte heller så lätt att försöka göra något annorlunda eller på annat sätt. Eller i alla fall känner jag inte att det finns utrymme för det just på den position jag är just nu. Och det är verkligen inte så jag vill jobba. Jag vill vara mer involverad i det dagliga arbetet. Mer involverad i att hitta lösningar och komma med förslag.

Imorgon försvinner några timmar då jag ska på utbildning, sen är det fredagsfika och tidig hemgång som hägrar. Numera älskar jag mina tidiga fredagseftermiddagar hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar