måndag 1 oktober 2012

Tveksam

Har varit på föräldramöte på dotterns förskola och jag vet inte riktigt vad jag känner om det vi har fått höra. Det är ju tre nya pedagoger på dotterns avdelning, fem nya barn som alla är två år, det är bara hon och en tjej till på avdelningen och de ska börja "umgås" mer med avdelningen som ligger dörr i dörr. Utöver alla dessa förändringar från vårterminen så är det antal andra saker som känns som försämringar och vi märkte att det grodde ett allmänt missnöje bland föräldrarna. Efter stora samlingen fick vi sitta i mindre grupper och diskutera och där kom det fram många klagomål på hur det är nu. Frågan är vad man kan göra åt det? Själva märker vi ju att vår dotter "rasar" efter förskolan, och det i princip varje dag. Och det enda som är annorlunda är just förskolan - alltså har vi kopplat det med förändringarna där.

Jag är, som vanligt, supertrött och ska gå och lägga mig snart. Igår satt jag uppe till strax efter tio, vilket var ju jättedumt, och imorse vaknade jag strax efter halv sex för att jag var kissinödig. När mitt alarm sen ringde klockan sex var jag dödstrött. Snoozade till närmare sju och var på jobbet alldeles för sent. Imorgon måste jag gå upp tidigare och försöka vara på jobbet innan åtta. Har massor av saker liggande som jag måste fixa innan halv tio. Jaja, vad är väl en bal på slottet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar