lördag 6 oktober 2012

Påmind besvikelse

Make och dotter är på tennis medan jag äntligen skulle ta tag i den IKEA-bag med kläder som står och väntar på att få läggas in i dotterns garderob. Samtidigt skulle jag rensa lite inför morgondagens resa till Ge-Kås för att få lite koll på vad hon behöver. La undan sådant hon växt ur och blir återigen besviken och arg på mig själv när jag ser alla dessa fina kläder som dottern aldrig använt. Jag har en förmåga att spara vissa kläder för speciella tillfällen - som tenderar att aldrig komma - och därmed förblir dessa oanvända. Det tråkiga är att jag är likadan med mina kläder. Så nu är frågan om jag ska sluta köpa fina kläder eller börja använda allt - oavsett tillfälle? Jag tycker det är trist att sätta på dottern ett plagg med fläckar på men vet ju samtidigt att har hon plagget till förskolan så får jag räkna med det. Tidigare år har hon därför haft två garderober; en för förskolan och en för fritiden. Detta har ju dock inte heller funkat eftersom hennes fritidsgarderob sällan blir använd. Vilka I-landsproblem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar