torsdag 18 oktober 2012

Söt vecka

Då maken nästan varit borta varje kväll har jag inte kunnat träna utan har istället äta goda saker i tid och otid. Jag är fortfarande helt fascinerad över att jag medvetet väljer att äta sött istället för att låta bli. Jag vet konsekvenserna och jag vill inte längre, men ändå har jag så otroligt svårt att sluta. Det här visar sig t o m på jobbet då jag varje eftermiddag smyger över till kiosken och handlar något. Idag fick detta följa med tillbaka till mitt skrivbord för att försöka pigga upp mig:
Dock har jag inte öppnat saltgodiset än men det finns bara en rad av chokladen kvar...

Jag köpte några fina runda burkar på ICA för att kunna ta med en liten sidosallad eller grönsaker till jobbet och irriterar mig då på att de envisas med att sätta etiketter på plastburkar som är supersvåra att få bort. Varför gör de så?
Annars roar jag mig med att plocka och städa ikväll. Städerskan kommer ju imorgon och då vill jag att det ser bra ut här hemma! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar