måndag 15 oktober 2012

Overeater

Idag har jag ätit fler kalorier än jag behöver och jag har rört mig för lite. Är glad att jag införskaffade en riktig stegräknare och försöker tänka på att gå och stå mer på jobbet. Målet är 7000 steg per dag och jag blir mer och mer duktig på att uppnå det. Kan jag sen bara äta färre kalorier så skulle jag må lite bättre. Nu ångrar jag nämligen intaget av tre bitar Toblerone tillsammans med en Dubbelnougat tidigare idag.

Jag märker att jag gillar att skriva här i dagboksform trots att bloggen inte skulle handla om det. Här skulle jag ju lista mina insikter och min utveckling för att nå mina mål. Tiden rinner ut och jag inser att jag är för feg för att ta vissa beslut och att jag aldrig bestämmer mig. Jag är dålig på att ta tag i saker och att fullfölja desamma. Varför vill jag inte förändra mitt beteende när jag inte mår bra av det idag?

Dottern spelar två spel på iPaden där det ena handlar om att driva en djurpark och det andra om att bygga upp en smurfby. I smurfbyn bor skojarsmurfen som ibland kommer med ett paket. Hon har i dessa paket fått flera badringar som alla har hamnat oanvända i vattnet. Jag har ofta undrat över dem då ingen verkar använda dem - förrän idag. För kolla här vad jag upptäckte förut:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar