onsdag 3 oktober 2012

Beprövad metod

Trots att det inte funkar så försöker jag pigga upp mig själv med läsk och choklad på jobbet. Det som är bra ändå är att jag har mycket att göra. Tiden går mycket fortare då och det blir lite mer uthärdligt.
Det är dyrt att handla i kiosken på området men ibland har nöden ingen lag. Jag har dessutom återupptäckt choklad från min barndom och jag tänker mig tillbaka när jag känner smaken från förr. Underbart! Väl hemma efter långa köer och lite snabbinköp på ICA hade dottern redan ätit rester så maken och jag fick äta middag igen på tu man hand. Det är så skönt att kunna prata utan att bli avbrutna, att få äta i vår egen takt och att kunna prata om allt utan att behöva censurera inför liten. Efter maten överraskade jag dottern med lite glass; tobleronebitar i chokladglass. Så gott! Gissa vilken som är min skål?
Vilken dag som helst ska jag ta tag i mina måsten; lägga undan tvätt, rensa bland papper och rensa i dottern garderob. Vilken dag som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar