söndag 7 oktober 2012

Nyfunnen ångest

Jag har, för andra gången i mitt liv, ångest över att ha spenderat för mycket pengar. Dels brukar jag inte spendera så mycket pengar på en gång, och dels brukar jag inte ha ångest över att shoppa. Förra gången jag besökte Ge-Kås handlade jag för 3.500 kr och tyckte själv att det var mycket. Och då hade jag ändå suttit och sorterat allt mina saker och tagit bort jättemycket som jag kände var onödigt. Denna gång gick det på över 4.000 kr, och då hade jag kommit till 2.500 kr när alla kläder var valda. Hur jag har lyckats lägga 1.500 kr på husgeråd och julklappar övergår mitt förstånd. Jag är dock nöjd med träningskläder till mig själv, kläder till dottern och två små fina uppläggningsfat (till pålägg, skivade grönsaker eller oliver). Jag hade kunnat köpa mycket mer för de hade redan fått upp adventsljusstakar och julsaker men jag kände att jag inte kunde välja något fint. Känner att det är svårt att köpa en ny sak som ska passa in med det befintliga. Helst skulle jag vilja byta ut det mesta vi har i vårt hus och köpa nytt men det är en ouppnåelig dröm! Dock blev jag glad när jag provade mina kläder och såg det här i spegeln!
Kan tyckas väldigt egoistiskt men när mycket i min värld känns mindre bra just nu måste jag hitta de små glädjeämnena i livet. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar