onsdag 24 oktober 2012

Vart tar tiden vägen?

Veckorna går så fort att jag inte hinner med det jag borde/vill göra. Jag blir t ex aldrig av med tvätten som ligger i vårt sovrum och nu även i vardagsrummet. Idag åt vi middag på stan och när vi kom hem hoppade dottern och jag direkt in i duschen. Imorgon ska maken och jag på vinprovning så den kvällen försvinner också. På fredag kommer städerskan igen och jag skäms varje gång hon kommer och det ser likadant ut sen föregående vecka.

Jaja, vad är väl en dag på slottet?

Nästa vecka är fsk stängd på måndag och tisdag så vi har beslutat oss för att åka iväg och ta en långhelg hela familjen. Detaljerna är inte klara än utan jag ska kolla runt lite imorgon då vi har lite idéer på vad vi vill göra. Ska bli skönt att få lite miljöombyte, bo på hotell och bara mysa hela familjen!

Först ska jag dock gå och lägga mig så att jag orkar upp imorgon bitti i bra tid. Imorse kom dottern nertrippande för trappan redan kvart i sju (jag brukar väcka henne vid sju-tiden) och var lite arg för att jag inte hade väckt henne. I och med att jag slipper flera moment när hon vaknar själv var jag på jobbet redan tio över åtta - före chefen vilket nog aldrig hänt förut.

Och på tal om dottern sa hon en så rolig kommentar förut. Maken var på quizz med några kompisar och dottern saknade honom när hon skulle lägga sig. Hon var ledsen för att hon inte skulle få träffa honom innan hon lade sig så jag föreslog att vi skulle ringa ett videosamtal till honom. Hon undrade förstås vad det var och jag förklarade att vi kommer att kunna se honom i mobilen när vi pratar med honom. Dottern svarar: "vaddå, ska vi titta på hans öra?"!! Haha, det var så gulligt sagt av henne!

1 kommentar:

  1. Hahaha, "Titta på hans öra" Bästa kommentaren!
    Förövrigt känner jag igen det där, med att inte hinna med

    SvaraRadera