onsdag 17 oktober 2012

Stor tjej

Idag blir dottern fem och ett halvt år. Det där halvåret är viktigt för först blir man fem, sen fem och ett halvt, sen fyller man sex år och sen är man sex år. Jag vet inte var hon fått detta tankesätt ifrån men det är lustigt att hon känner att man fyller år en dag och först nästa är man den åldern. Då maken är borta, för tredje kvällen i rad, har vi firat med glass och Noblesse. Hon var rejält trött när jag bar upp henne förut och orkade inte ens höra en godnattsaga. Mitt lilla hjärta! <3

Dagen till är bar jag idag mitt allra första gravidplagg. Jag köpte det i Schweiz när min svärmor bodde där. Vi var nere för att berätta för henne att hon skulle bli farmor och jag var bara i vecka 12 men jag försitter aldrig ett tillfälle att shoppa. I Genève finns många fina varuhus och fina kläder så när jag såg en kofta, som knäpps över brösten och sen lämnas öppen för att magen ska få plats, så kunde jag inte låta bli att köpa den. Och tänka sig att den passar än idag!

2 kommentarer: