torsdag 24 maj 2012

Spark i häcken

Vi funderar på att byta bil och har haft den andre bilen (som vi funderar på att köpa) hemma sen nyår. Det innebär att vi har tre av de fyra bilar som just nu står parkerade på vår gata utanför vårt hus. Igår hade dottern en vän här och imorse mötte vi vännen med sin mamma utanför fsk. Mamman berättar en hårresande historia om vad hon råkade ut för när hon skulle köra iväg igår, och det värsta är att historien involverar vår granne... En granne som vi umgås mycket med, och där vårt och deras barn känner sig lika mycket hemma i respektive hus. Jag lovar att berätta mer om det här men först måste jag smälta det lite och även diskutera med maken hur vi ska hantera det här. I alla fall, hela grejen har gjort att vi nu måste ta tag i hela bilsituationen vilket känns bra. Min bil ska köras hem till mina föräldrar för att bli servad av min systerson. Sen ska nya bilen lämnas in för att åtgärda en plåtslagare. Efter det säljer vi min. Min favoritbil! Jag har alltid drömt om att äga en Jeep och nu har jag gjort det i fem och ett halvt år. Dags att gå vidare!

Fäster du dig vid materiella ting?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar