fredag 11 maj 2012

Ont igen

Har tillbringat förmiddagen på akutmottagningen på Sahlgrenska idag. Min mage har ju, som ni vet, gjort ont från och till senaste veckan (månaderna!) och imorse kände jag att det här inte går längre. Lämnade dottern på förskolan och åkte direkt till akuten. Och aldrig förr har jag fått vänta så länge. När jag äntligen fick träffa en läkare så var han ny och behövde hämta en kollega för att få en andra åsikt. Även hon var osäker så jag fick vänta medan "min" läkare ringde överläkaren för att konsultera. Resultatet blev ny medicin, "denna ska funka", och nytt återbesök inom 1-2 månader. Jag ville verkligen inte att resultatet skulle bli detta utan min tanke med mitt besök var att NU bestämmer vi att det blir operation för att en gång för alla ta bort smärtan. Jag ville verkligen inte bli åsidosatt igen för att testa ny medicin och göra nytt återbesök. Sen det här började har jag varit på akuten två gånger och hos läkare två gånger. Och min situation idag är inte bättre än när jag började ha ont. Hur ska jag bära mig åt för att bli lyssnad på och få kontroll över situationen?

Ständig smärta är otroligt jobbigt och påfrestande. Jag orkar ingenting förutom de små dagliga sakerna som jag "måste" göra. Idag hade jag lätt kunnat gå och lägga mig samtidigt som jag nattade dottern vid 19:30-tiden. Jag har varje kväll denna vecka lagt mig tidigt och sen ändå behövt "snooza" ca 45 minuter varje morgon innan jag orkat ta mig ur sängen. Jag har verkligen gjort det jag hade på min att göra-lista. Men som sagt, förhoppningsvis kommer solen imorgon och lite energi med den.

Saknar du solen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar