måndag 14 maj 2012

Funderingar

Fick idag reda på att en konsultkollega till mig, som har likadan tjänst som jag fast på en annan avdelning, är påtänkt för att bli anställd. Det var det som sades när vi började; att det ska vara anställda på positionen vi har men att de inte vet om det blir vi eller någon annan. Vi har ofta pratat om huruvida vi vill bli anställda eller ej. Jag kan absolut tänka mig att bli anställd. Jag hoppas på det sättet få lite högre lön samtidigt som jag får ta del av företagets förmåner. Är jag dessutom anställd kan jag söka mig vidare till andra avdelningar för att hitta ett jobb som passar mig.

Om jag blir anställd och får upp min lön kan jag tänka mig att gå ner i tid. Dottern är fem år nu och har gått heltid på förskolan sen september 2010. När trängselskatten tas i bruk nästa år kommer det att kosta som mest den tiden jag åker till jobbet. Om jag går ner i tid kommer jag att kunna åka senare på morgonen och hem tidigare på eftermiddagen. Jag tänker mig att jag får upp min lön så pass mycket att jag ändå går plus på att gå ner i tid och betala trängselskatt. Är det drömmar eller kan det bli verklighet?

Hur tänker du kring trängselskatten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar