lördag 12 maj 2012

Promenad

Dottern cyklade och vi gick i solen! Det var härligt! Promenaden gick vid Härlanda Tjärn där vi gick fram och tillbaka längs den sidan som har minst backar. Dottern cyklar riktigt bra nu och stannar med jämna mellanrum upp för att vänta in oss när hon kommit för långt före. Efteråt unnade vi oss middag ute och glass till efterrätt. Älskar Triumfglass och har ätit deras glass så länge jag kan minnas. Nu tyckte jag dock att det har blivit dyrt. Innan vi köpte vårt hus bodde vi ganska centralt i Göteborg, nära ett Lejonet&Björnen-café. De kunde konsten att ta betalt! Då vill jag minnas att två kulor kostade lite över 30 kr - och nu gör det även det på Triumfglass. Det tycker är mycket för två ynka kulor utan något till. Blir billigare att köpa hem storpack och äta hemma vid behov.

Det var väldigt skönt att komma ut och röra lite på sig. Innan vi gick vår promenad såg vi rapporteringen från Göteborgsvarvet på tv. Jag blev nästan lite sugen på att springa! Just nu är det veckor sen jag tränade senast och jag saknar det men har inte haft någon energi sen magen började strula. Men jag förstår tanken med att träna inför ett lopp och sen känslan av att genomföra det. Kanske får jag börja snegla åt Midnattsloppet eller något annat som ligger nära i tiden - och som inte är fullt så långt.

Vad har du för mål med din träning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar