onsdag 9 maj 2012

Ont

Efter mycket spring på jobbet idag har jag lite ont i den delen av skenbenet som hjälper till att lyfta upp foten. Det händer ofta när jag är stressad och går fort. Förmodligen handlar det om svaga muskler. Jag har också ont i huvudet, antingen av våren eller av sockerabstinens. Tredje dagen utan socker och det blir så här, inte bra (men det visste jag ju redan). Sist men inte minst har jag ont i magen. Vid senaste läkarbesöket fick jag en akutremiss till Sahlgrenska. Den ska jag använda när jag får så ont att jag inte står ut, och då tar de in mig direkt. Känns bra att ha denna. Ett tips jag fick var dock att gå dit dagtid för då jobbar de bästa läkarna. Frågan är när jag har så ont att jag inte orkar längre?

Dottern fick idag en kalasinbjudan till en vän på förskolan. Vännen har bjudit alla i gruppen men tyvärr är kalaset nästa torsdag. Hur tänkte de där? Alla är förstås inte lediga på Kristi Himmelsfärdshelgen men jag skulle gissa att många är det. Vi har inte bestämt vad vi ska göra än men klart är att vi är lediga.

Ska du vara långledig nästa helg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar