tisdag 15 maj 2012

Långledigt

Imorgon är sista arbetsdagen innan hela familjen är ledig i fyra dagar. Jag jobbar dessutom bara halvdag eftersom jag på eftermiddagen ska hälsa på på dotterns förskola. En annan mamma hade gjort detta och jag kunde inte motstå när dottern kom med frågan. Meningen var att min chef skulle vara ledig imorgon och då tänkte jag att det passar bra att jag smiter iväg på eftermiddagen för detta. Idag fick jag dock höra att han inte ska vara ledig längre då hans planer gått om stöpet. Ja ja, så får det bli ändå.

Det känns bra att kunna göra detta för min dotter. Det är just sådana här saker jag alltid vill göra! Det hade känts bättre om jag inte förlorade ekonomiskt på det, som jag gör nu, men det är ändå värt det. Och det hade jag aldrig trott om mig själv för fem år sen. Det är många saker jag har omvärderat de här fem åren som jag har varit mamma. Ganska häftigt när jag tänker på det!

Idag har jag hämtat ut min nya medicin. Jag har höga förväntningar på den, framför allt hoppas jag på att äntligen bli smärtfri. Så imorgon ska jag berätta för er om jag är imponerad eller ej.

Tar du tabletter mot smärta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar