tisdag 22 maj 2012

Same, same

Det händer inte så mycket nu. Eller jo förresten, det gör det visst. Men inget som gäller mig och min situation. Maken och jag gör listor och bockar av allt eftersom vi gör vad vi sagt. Funkar bra för det får oss att verkligen ta tag i saker och få dem gjorda. Skönt att slippa ha en massa saker som man vill och önskar vara klart! På torsdag ska vi till banken och på lördag kommer arkitekten hit. Det ska bli spännande att höra vad han säger om våra förslag och förändringar på hans ritningar! Han har bara sett huset utifrån och ska nu för första gången få se huset inifrån. På måndag sen har byggnadsnämnden kvällsöppet så då hoppas han kunna lämna ifrån sig ett preliminärt förslag.

På söndag är det Mors Dag. En dag min man och dotter hittills har varit dåliga på att uppmärksamma. Min man känner att jag ju inte är hans mamma varför han har haft svårt att fira mig. Nu börjar dock dottern bli så stor att jag tror att hon kommer att påverka honom. Det hela följs dock av en saknad av att inte bo i samma stad som mina föräldrar. Att inte kunna fira min "mor" känns tråkigt. Kanske kan vi om några år fira tillsammans?

Brukar du bli firad på Mors Dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar