söndag 20 maj 2012

Blandat

Värmen kom äntligen idag! Vi var iväg och tränade hela familjen; dottern cyklade medan maken och jag sprang. Det var så tungt men nu är jag ganska nöjd ändå. Imorgon blir det promenad och sen löpning två gånger nästa vecka. Måste hålla detta nu!

Så här mycket ogräs hade vi i rabatten innan vi började rensa igår.
Nu ser det något bättre ut. Flyttade några hallonbuskar och vände runt jorden för att försöka få den någorlunda ogräsfri.

Nästa stora projekt blir att försöka ta bort den kantsten som delar vår gräsmatta på baksidan av huset i två delar. Den är på varsin sida av en grusgång, mitt på baksidan, som vi vill försöka ta bort för att få gräsmatta överallt. Den är platsgjuten med armeringsjärn och oerhört tuff att få bort. Kanske blir det till att hyra in grannen som är markentreprenör. Det behövs nog mer än mankraft för att klara detta.

Och jag har vunnit min allra första auktion på Tradera! Har länge suktat efter kläder från bl a Odd Molly, Chill Norway och Cream. Nu har jag budat hem en Odd Molly Continental Knit Dress. Så där plötsligt bara. Jag skulle egentligen kolla till en helt annan auktion, där jag blivit överbudad, och såg att denna gick ut om 5 min utan bud. Så jag slog till! Nu blir jag lite nervös - mitt första Odd Molly plagg. Jag hoppas jag blir nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar