tisdag 8 maj 2012

Lugn tisdag

Fick rensat bland mina mail idag vilket känns jätteskönt. Jag avskyr att ha inkorgen full av mail. Nu har jag ca 10 kvar och det är mer överskådligt. Jag hade kunnat ha ännu färre men det är så mycket jag gör som är avhängigt någon annan så jag måste spara mail för att kunna meddela avsändaren att det är klart.

Jag har varken ätit eller druckit något sött dessa dagar och det känns bra. Det är ju faktiskt lätt bara man bestämmer sig. Sen kan jag inte säga att jag inte är godissugen men det har ju bara gått två dagar än. Blir dessutom lättare att säga nej till dotterns förfrågningar om jag själv bestämt mig för att inte äta något själv. Att hålla sötsaker till lördagar är ett mål med detta år - både för barn och vuxna. Hade jag dessutom tränat bättre kunde jag ha sprungit Vårruset nu.

Springer du Vårruset ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar