torsdag 10 maj 2012

Kämpar

Idag fick jag en del av en chokladpåskhare av en kollega. Då jag inte vill äta sött på vardagarna skyllde jag på att jag precis hade tagit ett tuggummi. Jag ställde haren på mitt skrivbord och klarade faktiskt av att stå emot att äta resten av dagen. Vädret är supertråkigt så jag känner bara för att grotta ner mig i soffan med något sött och gott. Men nej, jag ska klara det här.

Varje gång det blåser lite så ser det ut så här i vår trädgård.
Någon som har något tips på hur vi kan göra för att få våra utemöbler att stanna kvar på uteplatsen? Jag har tagit bilden från vardagsrumsfönstret så huset är precis bredvid. Det blåser ofta här och förut hade vi en paviljong men den blåste också iväg och gick sönder. Jag är rädd om mina saker och ogillar att det alltid blir så här vid minsta vindpust ute.

Det är också dags att ta tag i det här
och det här

Och nu borde jag rensa här
men vädret gör att jag inte orkar mer än att sitta i soffan. Förhoppningsvis blir det bättre väder i helgen så att energin återvänder.

Påverkas du av vädret?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar