fredag 18 maj 2012

Back-upp

Idag har jag säkerhetskopierat närmare 700 foton och sorterat in dem i olika mappar. Efter något år eller två med vår första digitalkamera kraschade vår dator (vi hade ingen annan back-upp). Vi förlorade så många foton, bland annat från en vintersemester på Island. Det är så tråkigt att inte ha ett enda foto kvar från flera års tid. Nu lägger jag alla våra foton på en extern hårddisk - trots att den mycket väl kan sluta fungera. Jag funderar nu på om jag även ska försöka bränna ner alla kort på en CD/DVD. Och kategorisera om dem. Nu har jag mappar efter händelse och sen år (om det är återkommande). Dock börjar jag tro att år och sen händelse är bättre. Får tänka på det tills imorgon.

Maken och jag tog en rask promenad på 3 km medan dottern var iväg och lekte med en vän. Det var så skönt att få vara själva en stund! Det var ingen vidare värme men skönt att komma ut lite. Imorgon kommer svärmor hit och då ska vi rensa och gräva i vårt land. Vi har en lång rabatt med hallonbuskar men där vi inte har rensat ogräs på två år. Som ni förstår ser det för j.....t ut. Dottern vill dock odla lite grönsaker så nu ska här rensas och fixas! Maken hoppas också hinna med att fixa i vår friggebod. El är ditdraget men ska kopplas in också. Sen ska vi måla och tapetsera innan vi inreder till gästrum/lekstuga. Hoppas få klart det snart så att vi kan börja ta emot gäster!

Var sover dina gäster?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar