måndag 7 maj 2012

Oj, halvfärdigt

Insåg idag när jag läste igenom gårdagens inlägg att jag avslutade det mitt i. Känns det som i alla fall. Det jag ville ha sagt var att jag och maken hade ett bra samtal igår där vi båda vill försöka leva på ett annat sätt än vi gör idag. Vi vill båda ta tag i träningen, äta hälsosammare och göra vissa saker annorlunda. Vi är överens om att vi båda vill förändra vårt leverne, och att vi har höga ambitioner - i alla fall ett tag. Vi hamnar alltid tillbaka i gamla vanor, trots att vi båda inte vill. Så vi är väldigt lika på det sättet. Som ni förstår så är det inte första gången vi har en diskussion som denna, men förhoppningsvis blir det den sista.

Så vad gårdagens rubrik syftade på var att vi är eniga om att vi måste förändra vår situation, här och nu, för att vi båda ska må bra. Och vad bättre än att vi kan stötta varandra i detta? På lördag skulle maken ha sprungit Göteborgsvarvet men har inte tränat sen i höstas så idag berättade han att han avstår. Det var ett klokt beslut tycker jag.

Ska du springa varvet på lördag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar