lördag 31 mars 2012

Earth Hour

Idag har jag haft lite av en egodag. Efter frukost och uppackning av våra väskor tog jag mig en tur in till stan. Jag har shoppat kläder och skor för att ha på jobbet. Kommer inte att behålla allt utan ska prova och känna efter här hemma. Så bra när det finns möjlighet att byta/lämna tillbaka kläderna inom 30 dagar. Har länge haft tajts eller strumpbyxor till kjol/tunika på jobbet men vill gärna finbyxor istället nu till sommaren. Hittade rosa, vita och diverse beiga som jag ska prova med det som redan finns i min garderob.

På tal om garderob så har jag bestämt mig för att rensa min. Jag har kläder från flera år tillbaka, och i flera olika storlekar. Jag får nog inse att när jag kommer ner i vikt så är förmodligen kläderna så omoderna att jag vill ha nya ändå så jag kan redan nu göra plats. Det dumma är att vi har en klädkammare, två garderober och sex byråer mellan oss och jag får ingen överblick över vad jag äger och kan ha när jag har kläder på olika ställen. Dessutom luktar kläderna i klädkammaren ganska illa då taket där är oisolerat så på vintern är kläderna svinkalla och på sommaren varma, och i och med värmeväxlingarna luktar kläderna ganska illa. Ska bli skönt att få bygga ut huset så att vi får en riktig klädkammare och linneskåp för att slippa ha det på "vindarna".

Om en timma släcker vi ner våra lampor och tv:n. Det är lite mysigt att stänga ute världen för en stund och bara vara i nuet. Vi har släckt ner även tidigare år och tittat runt i grannskapet för att se vilka som inte gjort det. :-)

Kommer du att släcka ljuset ikväll?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar