fredag 23 mars 2012

Orolig fredag

Tänkte gå hem klockan tre idag men blev kvar till efter fyra så jag stressade och blev orolig på jobbet inför att vara ledig nästa vecka. Och jag insåg också att jag har glömt att prata med min riktiga chef om att jag ska ha semester nästa vecka. Nu är det bara att hoppas att även hon godkänner det.

Dottern hade åkt med en vän hem efter förskolan så jag och maken fick lite barnfri tid. Då passade vi på att gå ut och äta på restaurang, bara vi två. Mysigt! Vi pratade lite om skidresan och den stundande utbyggnad som vi planerar att göra. Och det gjorde vi för att vi fick ritningarna idag - jättekul!

Samtidigt så känner vi att våra förväntningar på nästa vecka har grusats lite. Vi pratade med vännerna om att bara ta det lugnt, inte göra något och ta dagen som det kommer. Vi skulle gå ut och äta för det fanns temakvällar på en restaurang där och bra lekrum för barnen. Nu ska vi ta med oss vår frukost och de tar med sin. Nu ska vi laga två middagar var och försöka planera för lunch.

Jag vet inte om det är det som jag reagerar på men jag har ångest, mår illa och har ont i magen. Kanske åt jag för mycket förut men det förklarar inte min ångest. Imorgon ska vi packa, handla mat och planera resan. Dottern ogillar att åka bil så långt och länge så det gäller att hitta bra ställen att stanna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar