fredag 16 mars 2012

Skingra tankarna

Försöka tänka bort hur tråkigt det är på jobbet och se att det nu är helg med två lediga dagar framför mig! Åkte hem efter fredagsfikat och har spenderat en mysig eftermiddag/kväll med min lilla familj. Hade hellre velat vara någon annan stans då min syster fyller år idag men vi ska försöka Skypa lite senare. Det ser jag fram emot!

När jag körde hem hörde Timbuktus tolkning av "Flickan och kråkan" och fick tårar i ögonen. Han gör den så otroligt bra och jag tror att tårarna kom av att jag känner igen mig i det han sjunger. Orden får mig att tvivla på det jag har föresatt mig. Är det för sent för mig? Har du hört texten? I slutet kommer det här:

"Och jag började darra i vånda och nöd,
jag skakade av rädsla och skräck.
För jag visste ju alldeles tydligt och klart,
att det var bilden av mig som jag sett.

För mitt hopp är en skadskjuten kråka.
Och jag är ett springande barn.
Som tror det finns någon som kan hjälpa mig än.
Som tror det finns nån som har svar.

Och jag springer med bultande hjärta,
jag springer på taniga ben.
Och jag bönar och ber, fast jag egentligen vet,
att det redan är alldeles för sent"

Vilken låt rör dig till tårar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar