lördag 3 mars 2012

Trött

Ja, idag är jag trött. Kom hem alldeles för sent i natt (halv tre) och gick upp alldeles för tidigt imorse (halv sju). Får se hur trevlig jag blir om ett par timmar! ;-) Vi ska åka hem till mina föräldrar snart och jag får säkert vila lite när vi kommer fram.

Det var i alla fall otroligt trevligt igår! Många skratt men också mycket allvar. Tjejerna jag träffade är några jag lärde känna över nätet när jag var gravid. Vi fick alla barn under våren 2007 och vi har hängt ihop i över fem år nu. Vi var sju stycken igår och träffades hemma hos en av tjejerna. Med oss hade vi räkor och gott att dricka. Till efterrätt fick vi en underbar chokladcheesecake, så gott!

Med alla statusuppdateringar på Facebook har jag ofta känt mig annorlunda och avundsjuk på vad vissa har skrivit. Allt verkar vara så rosenrött hemma hos vissa, det är massa hjärtan i statusen och många skriver hur underbart det är med barnen etc. Jag älskar min dotter men det finns samtidigt ingen som kan göra mig så arg som hon. Jag är väldigt mån om att få egentid och värderar det otroligt högt. Har då alltid undrat vad det är för fel på mig som har haft en bråkig, sur och arg dotter hemma, som då aldrig längtade hem, och som då aldrig kände igen mig i det andra skrev. Samma sak med jobb. Det blev att jag jämförde mig med andra och mådde dåligt.

Igår lärde jag mig att jag inte har en aning om vad som pågår hemma hos andra. Att många friserar sanningen för att det ska se bra ut. Bl a så visade det sig att tre av tjejerna igår krisar eller har krisat hemma. En så allvarligt att skilsmässa är nästa steg, den andre hade hittat tillbaka till sin man och den tredje har gett sin man hans sista chans. Ett av paren har jag alltid sett som så gulliga och fortfarande kära i varandra så det var verkligen en chock. Jag insåg också då att jag har en bättre situation där jag "bara" är missnöjd med mitt jobb och allt kring det - för det är i alla fall något JAG kan förändra. Mina problem kändes helt plötsligt futtiga i jämförelse med vad de går igenom. Det gav mig också ett kvitto på att det jag gör i år är helt rätt.

Har du något du vill förändra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar