torsdag 15 mars 2012

Same ol' story...

Det är inget roligt på jobbet just nu. Jag känner mig omotiverad av att inte ha full information och gör uppgifter som sen visar sig onödiga då det kommit ny information/direktiv. Det funkar ju inte att arbeta så. Men det värsta är att jag känner att människor gärna vill vara ansvariga för vissa uppgifter men sen är noga med att poängtera att de för den sakens skull inte behöver utföra dem - och därför skickar dem vidare till mig. Känner mig som en slasktratt som alla slänger på uppgifter som de själv inte vill utföra. Det är inget roligt. Utöver det ogillar jag verkligen när någon annan får en fråga och då skickar dem vidare till mig - trots att jag inte kan lösa uppgifter eller har information om vem de kan vända sig till. Varför ber man inte personen att vända sig till dataavdelning om det gäller en datafråga? Varför gå via mig? Jag förståer inte. Detta gäller personer som varit på företaget i många många år. Varför beter man sig så? Jag orkar verkligen inte med det mer. Det här stärker verkligen mig i min uppgift att hitta ett nytt jobb - NU!!

Synd på att det förstörde min dag för idag kände jag mig fin för första gången på länge. Jag tog fram ett par jeans jag hade förra våren och blev superglad över att de passade - de är trots allt en storlek mindre än de kläder jag använder nu. Och det kommer att förstöra min dag ännu mer för jag har bestämt mig för att äta lite glass.

När kände du dig fin senast?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar