fredag 9 mars 2012

Uppgivenhet

Ja, idag känner jag mig lite uppgiven. Från att ha gått hem tidigare en dag så har jag nu häcken full. Jag hade kunnat stanna kvar flera timmar till idag men nej, inte en fredag. Dock så har de senaste dagarna varit fulla av möten vilket gjort att jag inte har spenderat lika mycket tid framför datorn som jag brukar. Det kan också vara en anledning till att jag har mycket att göra nu. Men det mest frustrerande är att många av de uppgifter som ligger framför mig är sådant som jag inte kan göra själv utan jag måste be andra utföra dem och sen ska jag se till att de blir gjorda. Jag gillar inte att tjata på folk utan vill tro att folk gör som de blir tillsagda. Deadline på detta är sista mars så det är ganska kort tidsfrist.

Härom dagen berättade dottern att hon ville ha mysmorgon någon dag. Jag sa att vi kan ha det på lördag men då förklarade hon att hon ville ha det innan hon gick till förskolan. Jag fick då säga att vi oftast har så ont om tid att det är svårt att hinna med det på morgonen. Idag vaknade hon kvart i sex (!) men låg kvar bredvid mig några minuter. Efter en stund tröttnade hon och gick ner till maken medan jag låg och drog mig till halv sju. Hon fick sin mysmorgon under en filt framför tv:n. Bra tös reder sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar