måndag 5 mars 2012

Ytterligare bekräftelse

Läste på aftonbladet.se idag om en studie som visar att var fjärde användare av Facebook mår dåligt. Visserligen av olika anledningar men ändå. Forskarna tror att många känner som jag, d v s de jämför sig med andra och tänker att deras liv/situation är sämre än alla andras. Om man tror att ens egen situation är sämre än alla andras så mår man dåligt av det och känner sig mindre lycklig. Och jag vet hur svårt det är att inte jämföra sig med andra så det krävs verkligen viljestyrka för att låta bli.

Jag har med mig energi hem från helgen hos mina föräldrar! Jag fick äntligen träffat min bästa vän igen! (Såg dessutom att mina föräldrar inte heller mår bra av allting de läser på Facebook så jag hoppas att de snart lär sig att logga in lite mer sällan och istället tro på det de ser omkring sig.) Vädret var underbart och jag fick nästan tårar i ögonen av att se dotterns obeskrivliga lycka av att få vara med sin mormor och morfar. På natten sov hon mellan dem och ville inte lägga sig utan mormor. Mitt älskade lilla hjärta!

Vad har du känt lycka över nyligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar