söndag 1 april 2012

Idioti

Hade, efter gårdagens massiva intag av godis, bestämt mig för att minska ner på sött och i princip köra sockerfri april. Imorse gick jag ut en promenad efter frukost (hade ingen energi att springa på) och vad gör jag när jag eftersvettas? Jo, jag äter upp resten av den chokladkaka som blev över igår. Och för att slippa känna sötsmaken tar jag två saltgodisar efteråt. Och inte nog med det, till lunch åt vi våfflor med sylt och grädde. Den här dagen har verkligen gått åt pipsvängen så här långt. Dags att ta nya tag!

Jag har dock gjort matsedel för nästa vecka och ska handla mat så snart maken har vaknat från sin tupplur. Han vaknade ovanligt tidigt imorse (före klockan sex) och har dessutom varit ute och cyklat med dottern på förmiddagen. Vi ska också åka förbi K-Rauta och kika på trädgårdsredskap. Trots att vädret inte inbjuder till utomhussysslor måste vi beskära våra äppelträd innan det blir försent. Förra året lånade vi en praktisk sak av våra grannar så nu tänker vi köpa en egen. Alltid roligt med lite nya inköp!

Tycker att tiden har gått ovanligt långsamt idag. Jag har hunnit med ganska mycket (jämfört med "vanliga" söndagar) och klockan är bara tre. Förutom promenad och dusch har jag tvättat och plockat lite. Hunnit skriva ner en massa recept och skriva matsedel. Ätit lunch och bloggat. Härlig dag trots allt!

Vad har du gjort denna söndag den 1 april?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar