fredag 2 mars 2012

Påminnelse

Ja, ibland behöver man bli påmind om vad det är man håller på med så att man inte springer iväg på villovägar. Hade ytterligare ett bra samtal på jobbet idag (jag har blivit ansvarig för introduktionsprocessen för nyanställda) där vi återigen kom att prata om det jag faktiskt gör dagligen och det jag är anställd för (och därmed borde) göra. Dessa skiljer sig åt och det är, som sagt, dags att ta tag i situationen och förändra den innan det går för långt. Dock kan jag känna att det är svårt att helt plötsligt sluta göra saker, d v s hjälpa andra, som jag har gjort hitills utan att ge en anledning - men den har jag ju fått nu! Nu är det dags för mig att fokusera på introduktionsprocessen, som är oerhört viktig för alla, och då kan jag inte lägga tid på saker som mina kollegor faktisk ska klara av själva. Det är så skönt att få stöd i detta från mina kollegor och de vill att jag tar hand om mig - innan det går för långt. Jag är ovan vid att få sån stöttning och värdesätter det otroligt högt!

Har bestämt mig för att ska jag dryfta detta med mina kära tjejkompisar som jag ska äta gott och mysa med ikväll!

Vad ska du göra en vacker fredag som denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar