torsdag 22 mars 2012

Födelsedag

Närmare bestämt min, och den var igår. Maken jobbade över och hade med sig datorn så jag hade ingen möjlighet att blogga på kvällen. Men det gjorde ingenting. Dottern och jag hade tjejkväll, mysigt. Istället firades jag i tisdags med svärmor här som hade med sig tårta och presenter. Jag gjorde lite lyxig middag och innan maken och svärmor åkte iväg åt vi tårtan. Det var gott!

Nu sitter jag och eftersvettas efter en löptur med en väninna. Sprang 3 km och jag orkade inte öka på slutet som vi brukar. Jag har löptränat till och från i snart två år och orkar ändå inte springa längre än mina ynka 3 km. Och inte har tiden förbättrats nämvärt heller. Vad gör jag för fel? Hur ska jag göra för att orka springa längre och fortare? När maken sprungit en stund kommer han in i en lunk där han känner att han kan springa ganska långt (vilket han också gör) men jag har aldrig aldrig kommit dit.

Hur långt springer du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar