lördag 10 mars 2012

Igenkännande

Har precis kommit hem från underbar show och mycket trevlig efterföljande barhäng med goda vänner! Henrik Schyffert och Fredrik Lindström är träffsäkra i sina antaganden och mycket roliga i sitt framförande. Mycket bygger på igenkänningsfaktorn och det blir otroligt roligt när det kommer från dessa herrar. Och eftersom jag kände igen mig i det de sa så är det förmodligen fler än jag som känner likadant. Jag minns när jag läste nationalekonomi på universitetet och professorn sa att 95 % av Sveriges befolkning hamnar inom normalkurvan - för att vi alla är ganska lika trots allt - och kände "nej, jag ska minsann inte hamna inom normalfördelningen". Nu slog det mig än en gång att "fasen, vi hamnar alla där ändå men allt jag kan göra är att försöka". Och det gör jag ju nu! :-)

Hamnar du inom normalfördelningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar