måndag 27 augusti 2012

Uppryckning

Idag fick min man reda på att en kollega till honom gått bort. Det tog honom hårt och han har påmints om att vi nu är i den åldern då det kan hända saker som detta. Han är lika tyngd som jag i dagsläget och dessa nyheter har inte gjort saken lättare precis. Vi har pratat extra många gånger på telefon idag och försökt komma fram till något som kan göra vår situation lite bättre. Något vi båda är extremt dåliga på är att slutföra saker. Och det gör ju att man aldrig känner sig riktigt fri och ledig. Vi vill i fortsättningen bli bättre på det och ska göra en lista på saker som behöver slutföras.

I och med detta har jag tagit bort tre spel från min mobil som tar min tid. Jag behöver göra annat efter jobbet och har inte tid att spela egentligen. Ska jag nu hitta ett nytt jobb så tar ju det tid, och det är där jag ska lägga min kraft. Jag ska även lägga min tid och kraft på att genomföra de förändringar jag föresatt mig att göra. Åtta månader av året har gått och det är inte mycket som förändrats i vårt lilla hus.
Borta är Sudoku, Tetris och Solitaire. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar