onsdag 29 augusti 2012

Förändring?

Igår sprang jag längre än jag någonsin gjort förut - närmare 6 km! Jag valde att köra till Härlanda Tjärn, där jag brukade springa förut, för senast jag sprang var det stundtals väldigt stumt i benen så jag ville testa att springa på ett mjukare underlag. Runt Härlanda Tjärn är det nästan 3 km så jag funderade på att fortsätta springa en kilometer och sedan vända tillbaka för att få ihop 5. Maken föreslog då att jag skulle springa två varv - och det var jag inte sen att haka på.

Det gick inte fort men jag tog mig runt utan större svårigheter och jag är otroligt nöjd! Till råga på allt märkte jag att något var annorlunda. Och det något var mina egna tankar. De första två åren som jag löptränade hade jag så otroligt dåliga målbilder. Jag såg hela tiden framför mig hur jag aldrig skulle orka, hur jag tog ut mig totalt och kräktes vid "målgången". Men igår så såg jag framför mig hur stolt jag var när jag kom hem till man och dotter, och hur de gratulerar mig till min bedrift. Jag har alltså, utan att veta om det, förändrat min målbild vad gäller löpträningen. Underbart!
Efter löpträningen stekte jag upp ett helt paket med halloumi och åt medans den var varm. Underbart gott!
Imorse fick jag dessutom chansen att vara den där mamman jag vill vara. Dottern hade önskat sovmorgon och att få äta frukost hemma så vi bestämde att onsdag var en bra dag. Igår kväll byggde hon en koja där hon hade bestämt att hon skulle äta sin frukost. Dottern sov till strax före åtta och sen fick hon äntligen äta i sin koja! Hon var överlycklig och jag känner att jag vill göra sådana här saker oftare.
Jag fick inte plats utan fick snällt sitta utanför. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar