torsdag 9 augusti 2012

Supermatch

Tittar just nu på fotbollsfinalen mellan USA och Japan där USA ser ut att vinna OS-guldet. En otroligt bra match med fotboll i världsklass! Jag unnar verkligen USA att vinna över de regerande världsmästarna Japan. Fick höra av kommentatorerna att damligan i USA kommer att starta 2013 vilket innebär att min Ali kommer att lämna Sverige. Tråkigt för oss men roligt för henne att få återvända till världens bästa liga.

Dottern och jag planerade en lekdate på Plikta idag men fick vända hem då hela Slottskogen var avspärrad för Way out West-festivalen. Och detta trots att jag hela veckan har läst mina vänners statusuppdateringar på FB om att de ska dit. Dottern grät och var jätteledsen och jag kände mig förstås urdum som missat detta. Som tur var kom jag på att det finns en annan bra lekplats i Lerum så vi begav oss dit och fick med oss den lekdate som dottern hade. Så det blev en bra dag trots allt!

Och denna bra dag har jag avslutat med en löprunda på 5 km. 5 KM!!! Känns otroligt bra! Jag lade mig att vila på soffan och somnade i en och en halv timma efter middagen så att gå ut och springa bar emot. Jag fick verkligen kämpa för att hitta en liten gnista inspiration för att snöra på mig löparskorna. Men se så bra det gick!

Imorgon väntar min sista semesterdag innan måndag och jag har redan ångest inför att börja jobba vilket visat sig i att jag går och nallar i lördagens redan inköpta godispåse. Jag har också satt i mig en McFlurry från i onsdags som jag hade i frysen då tillfälle att äta den innan inte har getts. Inte bra men det får bli så idag.

Funderar på att köpa en systemkamera men insåg att min mobil faktiskt tar hyfsat fina bilder ändå. Eller vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar