söndag 26 augusti 2012

Som vanligt

Jag förstår inte att det ska vara så svårt att få vissa saker gjort. För denna vecka skulle jag söka två jobb, lägga undan all tvätt och springa tre gånger. Jag har inte sökt några jobb, all tvätt ligger i vårt sovrum och jag har sprungit två gånger. Tycker ändå att jag har fått mycket gjort idag då jag har tvättat och vikt ny tvätt, jag har storhandlat och gjort tre matlådor. Dessutom har jag sprungit min 5-kilometersrunda och gjort plankan. Såg Olga på TV4 imorse där hon pratade om plankan och olika varianter så maken och jag kör en utmaning nu på två veckor.

Gårdagen var bra! Det är jobbigt att köra fram och tillbaka på en dag så nästa gång stannar vi över natten. Hann i alla fall med det viktigaste vilket var att spendera tid med min kära moster, äta lunch på hennes sonhustrus thairestaurang och besöka kyrkogården. Vi hann även med att äta glass på stan! Dock börjar min moster att bli gammal och hon känner sig ensam. I början på sommaren fick hennes make flytta in på ett hem då hon inte klarade att ha honom hemma längre. Han fick en stroke för över tio år sedan och har blivit sämre de senaste åren. I september fyller han ändå 90 år vilket är fantastiskt! Min moster är 86 och berättade att hennes vänner börjar dö ifrån henne - vilket lät fruktansvärt hemskt. Jag önskar att jag bodde lite närmare men får istället bli bättre på att ringa henne och att åka dit. Dottern tycker inte att det är speciellt roligt, och jag förstår henne, men för mig är det viktigt att åka dit minst en gång om året.

Nu är maken ute och springer, jag sitter med färg i håret och dottern sover sött på övervåningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar