onsdag 8 augusti 2012

Plötsligt händer det

Och som alltid händer allting samtidigt. Igår när dottern och jag satt i bilen på väg hemåt ringde mobilen. Det var från företaget där jag sökte en tjänst precis innan semestern. De ville träffa mig för en intervju och tiderna som gällde var antingen idag klockan 15:30 eller klockan 09:30 på måndag. I och med att jag börjar jobba på måndag kände jag att det fick bli idag. Så vi fick korta ner vår lilla tjejtripp men jag hann i alla fall med att träffa min bästa vän. Vi pratade i fyra timmar - det kändes verkligen att det var längesedan vi sågs!

Maken kom hem och tog dottern medan jag var på jobbintervjun. Företaget sitter i jättefina lokaler, ett gammalt slott faktiskt, och personalen verkar väldigt trevliga och lättsamma. VDn var dock ärlig med att de aldrig hade kallat mig om det inte vore för att de fått fina vitsord om mig från en av deras anställda (hon som tipsade mig om jobbet). Jag tycker att intervjun gick bra, de typiska frågorna var få utan vi pratade mycket om företaget och tjänsten. Efteråt stannade jag kvar och pratade med personen som har tjänsten idag och som lämnar företaget på fredag för att börja läsa. De vill att nya personen börjar så snart som möjligt så jag ska kolla upp min uppsägningstid samt skicka mina referenser. Håll tummarna för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar