onsdag 22 augusti 2012

Lite nytta

När jag kom hem var jag så ledsen att jag grät. Efter en lång stund i köerna ringde jag min man och sa att jag kör till vår lokala ICA istället men när köerna fortsatte och jag insåg att jag inte skulle hinna det heller rann bägaren över. Jag vet inte var min frustration ligger men det känns ju oerhört surt att gå tidigare från jobbet för att handla lite god mat och istället tillbringa den lediga timmen i bilköer. Det känns verkligen som bortkastad tid.

Strax efter middagen fick dessutom dottern ett bryt och jag höra både det ena och det andra från henne. Det gjorde ju inte situationen bättre men det var bara att bita ihop. Lyckligtvis tog maken ut henne på en promenad så jag fick chansen att andas lite. På min lista för kvällen stod att tvätta, lägga undan tvätt, måla klart väggarna i friggeboden och natta dottern. Maken erbjöd sig att lägga dottern så att jag kunde gå ut och måla så jag tackade för erbjudandet och drog på mig målarkläderna. Jag hann även slänga in en maskin tvätt på vägen så jag är ganska nöjd över hur kvällen slutade trots allt. Det som blev kvar tills imorgon är att lägga undan tvätt men det känns helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar