måndag 6 augusti 2012

Göra ingenting-måndag

Dottern och jag har verkligen tagit det lugnt idag. Trots att vi vaknade vid 9:30-tiden imorse så åt vi inte frukost förrän klockan 11. Det var sen ingen idé att äta lunch utan vi gick direkt på middag när maken kom hem från jobbet.

Nu på kvällen tog jag en löptur i området. Jag sprang 4,4 km (helt otroligt!!) med musik i öronen vilket var skönt för att skingra tankarna lite. Tänk att jag har löptränat i två år denna sommar, och jag hela tiden har kämpat för att få en bättre tid/kilometer när jag istället borde ha fokuserat på att få rätt teknik. Om jag hade gjort rätt från början hade jag kanske kunnat springa över en mil idag. En mil! Det känns ofattbart långt men just nu känner jag att det inte är en omöjlighet. Mitt närmaste mål är att hitta en runda som är 5 km och sen nöta in den i kroppen under augusti och september. Veckomålet är tre träningspass och det första gjorde jag alltså idag. So far so good!

Imorgon åker dottern och jag till min hemstad och sover över en natt. Jag ska bl a träffa min bästa vän som jag inte har sett sen i våras. Det har helt enkelt inte stämt med deras schema förrän nu. Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar