söndag 12 augusti 2012

F * N

Trots att jag hade min dag planerad sprack det någonstans på vägen och jag fick hoppa över min träning idag. Och det gör mig arg! Vilket jag inte hade trott för några månader sedan. :-) Vi har ändå fått mycket gjort idag och vid cykelturen till lilla badtjärnen i närheten träffade jag en av mina gamla träningskompisar. Hon hade inte tränat på länge och vi diskuterade en stund kring varför det blir så och att det kanske är dags att lägga till ett incitament för att få träning - och belöning - att fungera. Det kan kanske också hjälpa till att helt avstå från sött?

I alla fall så funderar jag och maken på att börja lägga en peng i en sorts spargris varje gång vi motionerar, inte äter sött eller dricker alkohol/öl. Om vi vardera har som mål att springa 3 ggr/vecka samt avstår från sött/alkohol kanske det kan bli en slant som vi kan göra något för hela familjen. För att se till så att nästa vecka blir läsk- och godisfri ska jag ikväll äta upp det som blev kvar från igår. Dumt, jag vet, men idag känns det ändå motiverat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar