söndag 1 juli 2012

Shoppingsöndag

Min önskan för den här helgen var lite egentid för att shoppa lite, dels för att det är slutet på rean och dels för att vi snart åker iväg på vår semester. Jag behöver en ny bikini (har bara en och vill gärna ha med mig ett byte) och tänkte att en maxiklänning skulle vara skön att ha på sig när det är dags för att äta på semestern. Även maken behövde nya badshorts och kalsonger. Såg att Kjell & Co reade ut de sportband man kan ha sin mobil i på armen när man sportar så jag planerade att köpa en sån också. Så jag åkte iväg och var i Nordstan lagom till affärerna skulle öppna klockan 11.

Och jag ljuger inte om jag säger att jag var inne i alla klädaffärer i hela Nordstan. Jag vet inte hur många bikinitoppar och klänningar jag har provat. Ett jag kan jag dock säga: inget passade. Maken fick sina badshorts och kalsonger. Han fick även en skjorta, en tröja och ett par vanliga shorts. Dottern fick en tunika, en klänning, ett par shorts och en bikini. Själv kom jag hem med... inget. Och jag fick ju inte låta det få mig på dåligt humör. Inte nu. Inte i juli.

Jag försöker se det från den ljusa sidan. Att det istället får kicka igång mig till att faktiskt fortsätta att äta så lite godis och sött som möjligt så att jag så småningom kan hitta - och köpa - de kläder jag vill ha. Och då blir det till att bortse från denna dag som började med det här:
Efter min över tre timmar långa shoppingrunda åt jag lite lunch hemma och gav mig sen i kast med detta:
Förutom sportbandet hittade jag även ett nytt mobilskal som jag köpte. Jag är tycker mitt nuvarande är så himla fint...
...men det passar inte riktigt mobilen då jag har jättesvårt för att höja/sänka volymen då skalet sitter lite snett vid den knappen. Jag köpte det på Ge-Kås så jag får väl anta att jag fått vad jag har betalat för. Det nya skalet är rosa med bubblor och ser ut så här:
Vilket tycker ni är finast?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar