torsdag 19 juli 2012

Hemma igen

Nu är vi hemma i vårt hus igen och jag har precis kommit tillbaka från en löprunda. Det har alltid varit bra täckning ute vid mina föräldrars sommarstuga men nu måste operatören ha fått problem för det fanns ingen täckning över huvud taget. Så därför har det varit glest mellan inläggen dessa dagar!

Gårdagens skogsutflykt gav inte så mycket svamp men desto fler blåbär. Längst ut på den ö dit vi alltid går för att hitta svamp sätter vi oss och fikar. Platsen är underbar!
Bären vilket resulterade i en paj till efterrätt! Dottern var så stolt över sin paj och gav oss alla våra skålar, en efter en. :-)

Idag latade vi oss på altanen i solen trots det brutala oväder som drog in över huset klockan sex imorse och väckte oss. Åska, regn och hagel. Det var ett skådespel utan dess like!

Dottern och mormor hade vattenkrig med många härliga skratt. Innan vi till slut lämnade för att åka hemåt fick vi lite fika i den sista skälvande solen. Några härliga dagar är till ända och vi längtar redan till nästa gång!

Dagens positiva: löprundan där jag för första gången kände att jag kom in i den där lunken där jag kunnat fortsätta en bra bit till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar