lördag 30 juni 2012

Lugna lördag

Har gjort lite smått och gott idag. Var med dottern på kalas, var och handlade, klippte gräset och fixade middag. Fick för mig att kratta ihop gräset och det skulle jag aldrig börjat med för fy va' jobbigt det var. Jag har bara hunnit klippa halva gräsmattan än och då ser mina händer ut så här:
Aj, jag är jätteöm. Vår tomt är 1000 kvadrat stor och om jag räknar bort huset och diverse saker så är det ca 900 kvadrat kvar. Det tar tid ska ni veta! Men visst blev det fint?
Vi hade några trisslotter att skrapa och satte igång efter maten. Hur kul är detta? Hann bara skrapa fyra "rutor" sen var min vinst avslöjad. :-(
Till middag åt vi grillad fläskytterfilé med potatisgratäng och pepparsås samt grillad halloumi vilket har gjort att jag är otroligt törstig på kolsyrad dricka och sötsugen just nu. Inget bra. Efter midnatt får jag dock återigen äta söta saker. Frågan är om jag orkar hålla mig vaken så länge...?

Vilken tid brukar du gå och lägga dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar