måndag 2 juli 2012

Från oväntat håll

...kom dagens spark i ändan. Företaget jag är uthyrt till går med förlust och ska göra nedskärningar. Inga fastanställda ska behöva förlora sina jobb utan det blir konsulterna som får gå. Och det är jag det. Det gav mig den push framåt jag behövde för att verkligen gå in för att söka ett jobb jag verkligen brinner för. Förra veckan blev jag tipsad om ett jobb som låter intressant, och som jag idag nu skrivit en ansökan till. Det kändes extra roligt för personen som tipsade mig jobbar där och vi träffades under min förra tjänst. Företaget har sina lokaler inte så långt härifrån vilket skulle innebära att jag kan börja cykla till jobbet och samtidigt slippa trängselavgiften som införs nästa år. Imorgon ska jag ringa personen som har tjänsten idag och få lite mer information om vad som kommer att krävas av mig.

Just nu är svärmor här för att träffa dottern. Jag är supertrött efter att ha varit uppe alldeles för länge igår kväll (vem sätter färg i håret klockan nio på kvällen??). Om maken tycker att det är ok kommer jag att lägga mig samtidigt som dottern. *längtar*

Lägger du dig lika tidigt som dina barn ibland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar