onsdag 11 juli 2012

Lilla magen

Vaknade av ont i magen och tog värktabletter direkt när jag gick upp. Satte mig i bilen mellan "värkarna" men fick vända efter ett tag. När inte ens värktabletterna hjälper så känner jag att det inte är någon idé att sitta på jobbet och ha ont. Jag lade mig på soffan och somnade av ren utmattning. Det är så jobbigt att ha ont att hela kroppen går ner i varv. Jag har spenderat större delen av dagen i soffan, ivrigt påhejande min kära make som nu fått bort de på plats-gjutna betongkanterna till den grusgång som delat vår tomt i två delar. Bredvid gången fanns en gång (haha) en blomsterrabatt men som tagits över av gullris. Gullriset förökar sig lavinartat och har även tagit över andra rabatter i vår trädgård. Nu ska i alla fall grusgången ersättas av gräs och maken ska äntligen få köpa en robotgräsklippare. Titta här va' fint det börjar bli:
Gräs på rulle är beställt och kommer att läggas ut precis innan vi åker på semester då man inte får gå på sånt gräs på 3 veckor. Det kommer att bli så bra när det är klart!

När jag vattnade mina blommor tidigare idag upptäckte jag något lustigt: en svamp bland växterna. Just den här gruppen fick vi i bröllopspresent och har således funnits i 8 år. Hur kommer det sig att det börjar växa svamp i den nu? Någon som vet?
Dagens positiva: en oväntad dag med min lilla familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar