tisdag 3 juli 2012

Personligt rekord

Kom motvilligt ut på en löprunda lite senare än vanligt och tog högervarvet runt Härlanda Tjärn för att variera mig lite. Det kändes bra och döm om min förvåning när RunKeeper efter 5 min berättar att jag sprungit lite drygt 0,7 km och att min tid är 7,01 min/km!! Så fort har jag aldrig sprungit förut! Vanligtvis springer jag alltid vänstervarvet för precis i början är det tre uppförsbackar och två rejäla nedförsbackar. Nackdelen är att kroppen kan varje sväng efter det och blir trött bara av att den vet hur långt det är kvar. Nu fick jag den flacka delen i början av träningen och fick avsluta med fyra jobbiga uppförsbackar och en lång nedförsbacke. Pust! Min tid blev därav lite sämre på slutet, 7,26 min/km vilket ändock är bättre än vanligt då jag brukar ligga på 7,58 min/km i början för att sen komma ner på ca 7,40 min/km. Så nu har jag fått lite ny energi och längtar till nästa runda!

Nu är maken ute och springer, dottern sover och jag ska ställa mig och diska. Inte det roligaste direkt men vad gör man inte för att komma hem till ett rent kök imorgon efter jobbet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar